Η έννοια της γραφής
Η «γραφή» με την ευρύτερη έννοια της αποτελεί ένα ορόσημο της ανθρώπινη ιστορίας, που διακρίνει
τους προϊστορικούς χρόνους από τους μεταγενέστερους. Μία από τις σημαντικότερες λοιπόν εφευρέσεις,
με την οποία αποτυπώνεται ο κόσμος που βλέπουμε, με σχήματα.
Η γραφή είναι μία από τις γνωστικές λειτουργίες. Δεν αποτελεί κάποια άσκηση του χεριού, αλλά διαμορφώνει σε εικόνα τη λέξη ή τις λέξεις τις οποίες ακούμε και μιλάμε.
Η ευκολία και ακρίβεια της ζωγραφικής ή της γραφής ενός παιδιού, είναι ένας από τους παράγοντες που εντοπίζονται από τη προνηπιακή ηλικία ακόμη. Οι διαταραχές γραφής ορίζονται ως «επίμονες παθολογικές μορφές», και όχι ως τυχαία λάθη από κούραση, διαλειπτικές ή ψυχικές διαταραχές.
Θεωρείτε ως μία από τις κυριότερες δεξιότητες του ανθρώπου, λόγω του ότι συνδυάζονται όλες οι κινητικές και αισθητικές τους ικανότητες.
Ο τρόπος γραφής ενός παιδιού, μπορεί να αντικατοπτρίσει τον μελλοντικό τρόπο με τον οποίο θα εφαρμόζεται αυτή η γνωστική λειτουργία.
-
Η γραφή δεν γεννιέται λοιπόν στο χέρι αλλά στον εγκέφαλο. Το χέρι είναι απλά ένα εκτελεστικό όργανο. Η γραφή δεν είναι μια απλή συνήθεια που μαθαίνεται. Αντιπροσωπεύει μια περίπλοκη νευροαναπτυξιακή διαδικασία που αφορά πολλαπλούς μηχανισμούς (οπτικούς, κιναισθητικούς, αυτόματης μηχανικής μνήμης, και οπτικοποίησης) και συνδέεται με την εγκεφαλική κυριαρχία
Παράγοντες Θετικής συμβολής
Οι παράγοντες οι οποίοι συμβάλλουν σε ένα σωστό τρόπο γραφής, είναι οι ακόλουθοι:
Στάση σώματος
Κίνηση: Λεπτή, αδρή, έλεγχος της κίνησης, ρυθμός, συχνότητα, πυκνότητα, συνέχεια, ολική αντίληψη
Μυϊκός τόνος, το πώς κρατάει το παιδί το μολύβι
Σταθερότητα συμπεριφοράς
Συγκέντρωση προσοχής
Οπτικοκινητικός συντονισμός
Σταθερότητα και αναγνώριση φορμών
Εκτίμηση χώρου
Έλεγχος γραμμής
διαχωρισμός εικόνας-φόντου, οπτικό κλείσιμο
Προσανατολισμός στο χώρο, κατανόηση μεγεθών, συμμετρίας και κατεύθυνσης
Κλείστε σήμερα την πρώτη αξιολόγηση
Και ενημερωθείτε για τη δική σας περίπτωση...
Όλα τα παραπάνω ορίζονται ως «Ειδική Μαθησιακή διαταραχή» από τους επιστημονικούς
κλάδους της Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, την τελευταία τριακονταετία. Πιο συγκεκριμένα,
ο όρος αυτός αναφέρεται στην αδυναμία ανταπόκρισης του παιδιού στα μαθήματα του σχολείου,
όταν δεν υπάρχει κάποια ψυχική, κινητική, ή νοητική δυσλειτουργία.
Ας δούμε αναλυτικότερα πως εξελίσσεται η γραφή για το παιδί στην προνηπιακή και νηπιακή ηλικία:
Τεσσάρων ετών
Σωστό κράτημα του μολυβιού, αντιγραφή του σχήματος του τετραγώνου, όπως επίσης και η ζωγραφική μέσα σε ένα πλαίσιο, πρέπει να είναι ακριβής.
Έξι ετών
Αντιγραφή όλων των κεφαλαίων γραμμάτων, και πλέον μπορεί να αντιγράφει το όνομά του σε τετράδιο.
Κέντρο Εργοθεραπείας Καλύμνου
Στο Κέντρο Εργοθεραπείας Καλύμνου εφαρμόζουμε μία σειρά από στάδια που αποτελούν την εργοθεραπευτική διαδικασία.
Μπορείτε να ενημερωθείτε αναλυτικά για αυτά στην ενότητα υπηρεσίες.
Ζητήστε Αξιολόγηση
Μπορείτε να κλείσετε σήμερα την πρώτη συνεδρία αξιολόγησης στο Κέντρο Εργοθεραπείας Καλύμνου συμπληρώνωντας τα στοιχεία σας.